• Nyitólap
  • Gyerekek
  • Felnőttek
  • Tréning
  • Árak
  • Neurofeedback
  • Kapcsolat

Viselkedészavar

Mik a viselkedészavar okai?

Gyerekeinket hatalmas teljesítménykényszer éri az iskolákban, óvodában, közösségben. A felmerülő problémákért pedig újra és újra a diákok lustaságát, szófogadatlanságát teszik felelőssé. Pedig gyakran a túlterheltség okozza, melyet észlelési- vagy feldolgozási zavarok válthatnak ki. Gyakran képtelenek az iskolások a minden irányból rájuk zúduló információ áradatát feldolgozni. Ez gátolja őket a jobb teljesítmény elérésében.

Tréningünkkel megszakítjuk az ördögi kört. Sokkal jobb észlelést, információ feldolgozást teszünk lehetővé a résztvevő számára. Ezzel felszabadítjuk azokat a rejtett energiáit az agynak, amiket ezek feldolgozására használt. Ez pedig jelentősen magasabb fokú koncentráló képességet, kiegyensúlyozottabb egyéniséget eredményez. A dr. Tomatis által kifejlesztett módszer egyértelműen az egyensúlyi szervre összpontosít: a fizikai egyensúlyhoz és terhelhetőséghez először a lelki egyensúly és biztonság szükséges!

Miután tréningünk a vesztibuláris rendszert, a test egyensúlyi szervét stimulálja, így a térbeli észlelési és koordinációs zavarokat is megszünteti. Ezáltal a gyermek könnyebben tudja a testét kontrollálni és jobbak lesznek motorikus képességei is.


Egyik súlyos vislekedési zavar a mutizmus

A mutizmus (elektív vagy totális) egy kommunikációs, ill. viselkedés zavar: a mutista gyermek vagy csak egyes emberekkel vagy senkivel sem beszél, vagy csupán suttog, ill. bizonyos helyzetekben, időpontokban kommunikál. A gyermek választja ki, hogy kivel kommunikál - súlyosabb esetben csak a szűk családdal - de jelzésekkel, írásban stb. igyekszik megértetni magát. Ettől a látszólag szabadon meghozott döntéstől nem lehet kéréssel, felszólítással eltántorítani, sőt ez a helyzetet még rontja és a még meglévő kommunikációt is csökkentheti.

A mutizmus tehát olyan némaságot jelent, melyben úgy a hallás mint beszédhez szükséges szervek épek, és az érintett gyermek általában jó képességű. Többnyire már az óvodás korban alakul ki, de iskolakezdéskor is kialakulhat. A mutizmus minden előjel nélkül, hirtelen jelentkezik, a hátterében számos ok állhat.

Mivel jár együtt a mutizmus?

mutizmus

A mutista gyerekeknél (nagyobb részt lányokat érint) súlyos gátlás alakul ki, mely együtt járhat depresszióval, szorongással, egyéb viselkedészavarral, alvás- és evészavarokkal. Sokak közülük küzdenek beszédzavarral is. A mutizmus általában együtt jár észlelési zavarral, többeknél a hangok feldolgozása okoz problémát és kelt nyugtalanságot a gyermekben.



Összegezve a mutizmus megterheli az emberi kapcsolatokat, továbbá akadályt jelent új kapcsolatok kialakításában. Érinti az teljes személyiséget, annak fejlődését, kihat a magabiztosságra, öntudatra, identitásra.



A fejlesztés milyen módját kínáljuk mi?

A mutizmus leküzdésére a Tomatis módszer a gyermek számára olyan lehetőséget kínál, melyben senkivel sem kell kommunikálni, így kialakul a biztonságérzet és a bizalom. Ennek mentén pedig általában néhány hónap alatt megszűnik a mutizmus.

 

A fejlesztésről, tréningről szóló részletesebb leírást itt találja meg

Mennyi időt vesz igénybe a fejlesztés?

A tréning megkezdése előtt egy személyes megbeszéléssel, a kiindulási helyzet felmérésével kezdődik. Ennek során több tesztet végzünk el, s ezek szolgálnak a munkánk alapjául.

 

A tréning legalább három részből áll:

diszlexia

 

15 egymást követő alkalom, napi 2 óra

8 egymást követő alkalom, napi 2 óra

8 egymást követő alkalom, napi 2 óra

 

A foglalkozásokon a hanghullámos stimuláció mellett, a "zenehallgatás" közben, fejlesztjük a gyerekek mozgását, finommotorikáját. Majd a tréning második részében szintén zenei stimuláció mellett a gyermek olvas, mesél, szöveget ismétel.

 

Az egyes egységek között 4-5 hét szünetet tartunk, hogy az idegrendszer kicsit megpihenhessen – ám az elindult változás, fejlődés a szünet alatt is folytatódik.

 

A tréning időtartama esetről-esetre változó, az adott egyéntől függ, a fenti három részből álló alapprogramtól eltérhet. A fejlesztés, tréning alatt többször, minden egység alatt kétszer végzünk teszteket. Ennek alapján folytatódik a fejlesztés, és ennek alapján egyeztetünk a szülőkkel. (Tapasztalatunk szerint a mutizmus esetében általában még egy 8 napos rész szükséges, de ez egyéntől függ.)

 

vislekedés-, tanulási zavar diszlexia mutizmus hiperaktivitás túlhallás hallásterápia AIT Berard

Tréningünk az alábbiakra
nyújt segítséget:


  1. diszlexia, diszgráfia
  2. diszkalkulia
  3. hiperaktivitás
  4. viselkedészavar
  5. beszédfejlődés, beszédértés, logopédiai problémák
  6. mozgásfejlődés
  7. down kór
  8. autizmus

 

 

 

          
  • Neurofeedback tréning







































































  • email: ungeragnes@ trening-fejlesztes.hu tel: 06 30 270 33 20